Morgenstund!

Jeg har alltid syntes det er kjedelig å stå opp tidlig om morgenen… Så lenge jeg kan huske har jeg vært en skikkelig natteravn, og har alltid foretrukket å sove om dagen, og sitte våken om natten. Vet ikke helt hva som har endret seg, men jeg har synes denne sommeren har vært grusom, når jeg har snudd døgnet helt på hodet. Kanskje det er at jeg de siste årene jeg har hatt samboer har blitt mer vandt til rutiner (joda, kan like gjerne stå opp klokken 12:00 på formiddagen, men ikke legge meg 12:00 på formiddagen og sove til 21:00 på kvelden som før), men jeg kjente jeg rett og slett ble sliten av å være våken om natten og sove om dagen.. Og jeg merker enda bedre enn før at det å snu døgnet, faktisk har innvirkning på den bipolare delen av meg. Den siste uken har jeg hatt en god døgnrytme. Jeg har lagt meg i 2 tiden om natten, og stått opp i 9 tiden igjen. Igår la jeg meg klokken 12 og sto opp nå, halv 8.. Får så mye mer ut av dagen. Jeg har fått vært på lunch med mamma, besøk hos Monica, fått unna både klesvask og husarbeid, og egentlig bare slappet av. Nå skal jeg spise frokost, og vente til klokken 9, så setter jeg kursen for å trene:)

Legg igjen en kommentar

